سوالات و گرامر زبان انگليسي

درگذشت نابهنگام مجتبي (ناصر) كمالي تسلیت باد

درگذشت نابهنگام همكار ساعي و دلسوز مرحوم مجتبي  (ناصر) كمالي

معاون پرورشي دبستان شهيد حسين زاده شهرستان برخوار

را به كليه همكاران و دانش آموزان تسليت ميگوييم.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و چهارم آبان 1391ساعت 8:6  توسط Mohammad Davari  | 

ماهنامه شماره هفت نوائي

+ نوشته شده در  یکشنبه پنجم آبان 1387ساعت 12:20  توسط Mohammad Davari  | 

My All Things

http://myallthings.blogfa.com 

- Don’t be among those that apparently they are friends with God, but enemy in behind.

- Be it known that you are not out of God’s sight, save yourself now and find out how you are going to be.

- Your reliance in all affairs should be God the only being that he truly is a high (inaccessible) castle, a sure asylum and a firm and steady enclosure.

- Remember God in your joy and happiness until he will help you in your calamity.

- The person whose belief is most virtuous, his acquaintance with God will be closer.

- How could someone become lonely when God is the guarantor of him?

- How surprising it is! For the one who has doubt in believing God? While he is seeing the creatures of God.

- The person whose only reliance and his place of refuge is God; God will immune him from slips and adversities.

- The one who leaves his work to GOD, will be always at rest and will enjoy a happy life.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هفتم تیر 1387ساعت 21:6  توسط Mohammad Davari  | 

هشتاد نكته ي مهم در تدريس موفق و كارآمد

باسمه تعالي

هشتاد نكته ي مهم در تدريس موفق و كارآمد

تدريس امري مهم و حياتي در جريان تعليم و تربيت و فرايند يادگيري است و بر هر فردكه وارد مجموعه ي عظيم آموزش و پرورش مي گرد نيز لازم و واجب است كه از اصول و مباني آن مطلع باشد، چرا كه يادگيري اصول و مباني و به خاطرسپاري نكات كليدي در امر تدريس و كاربرد آن نكات در حين تدريس براي يك فرهنگي به ويژه يك معلم موفق ، ضروري و اجتناب ناپذير است. براين اساس 80 نكته مهم در امر تدريس آن هم تدريس موفق و كارآمد در مقاله اي حاضر، آورده شده ، باشد كه مورد استفاده ي معلمان و فرهنگيان عزيز واقع گردد:

1-      با توكل بر خدا و با نام خدا كلاس را شروع كنيم.

2-      اخلاص در امر تدريس را رعايت كنيم.

3-      زمان هر جلسه تدريس را در نظر داشته باشيم تا با كمي يا زيادي وقت مواجه نشويم.

4-      وقت كلاس را به مطالب بيهوده و كم فايده صرف نكنيم.

5-      سعي كنيم ساعت تدريس را تغيير ندهيم.

6-      به هنگام تدريس نشاط روحي و عاطفي خود را حفظ كنيم.

7-      با خوشرويي تدريس كرده و همواره چهره ي بشاشي داشته باشيم.

8-      احساسات و عواطف دانش آموزان را جريحه دار نكنيم.

9-      تلاش كنيم فضاي عاطفي به وجود بياوريم .

10-  سعه صدر داشته باشيم و از فضل فروشي بپرهيزيم .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه بیست و دوم دی 1386ساعت 10:4  توسط Mohammad Davari  | 

معرفی شهرستان برخوار و میمه

http://isfahanportal.ir

 بخش برخوار با وسعت 3360 كيلومتر مربع كه از اين مقدار حدود 1863 كيلومتر مربع آن دشت و بقيه بصورت ارتفاعات است؛ در شمال اصفهان واقع شده است.
اين دشت از غرب به ارتفاعات مورچه خورت و از شمال به ارتفاعات شمالي بخش برخوار و از جنوب به اصفهان و از شرق به سگزي و كوهپايه محدود مي شود.ارتفاع آن از سطح دريا 1590 تا 1600 متر و داراي شيب ملايمي حدود 5/0 -5/1 در هزار از غرب به طرف جنوب شرقي مي باشد.
مراكز شهري و روستايي عمده تابعه آن به شرح زير است:
آذرمناباد، زمان آباد(نرمي)، امين آباد، پروانه، چاله سياه (جهاد آباد)، حاجي آباد، شاهين شهر، حبيب آباد، خورزوق، درميان، دستگرد، گز، دولت آباد، دليگان، سين، شاهپور آباد، علي آباد، ملاعلي، كتايونچه، كربند، كمشچه، گرگاب، لوردچه، محمود آباد، مورچه خورت.


اماكن مذهبي و تاريخي

مرقد مطهرحضرت ابراهيم بن موسي بن جعفر(ع) در روستاي زمان آباد و مرقد مطهرحضرت قاسم بن موسي بن جعفر(ع ) در مورچه خورت، زيارتگاه و مورد احترام اهالي مي باشد. همچنين منارسين با 22متر ارتفاع واقع درروستاي سين، مسجدجامع گز كه قدمت آن به قبل از ظهور اسلام مي رسد و گويا در آن زمان آتشكده اي بوده و نيز كاروانسراي عباسي واقع درشهر گز و مورچه خورت را مي توان نام برد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه هجدهم آبان 1386ساعت 8:43  توسط Mohammad Davari  | 

WHAT IS RAMADAN

WHAT IS RAMADAN?

Ramadan is derived from the Arabic root word ramida or ar-ramad denoting intense scorching heat and dryness, especially the ground. From the same root there is ramdaa, sunbaked sand, and the famous proverb: - to jump out of the frying pan into the fire. And in a hadith the Messenger of Allah said: "The prayer of repenters is due when the young camel can feel the sun's heat early in the morning." (Muslim)

Thus, the word Ramadan is so called to indicate the heating sensation in the stomach as a result of thirst. Others said it is so called because Ramadan scorches out the sins with good deeds, as the sun burns the ground. Some said it is so called because the hearts and souls are more readily receptive to the admonition and remembrance of Allah during Ramadan, as the sand and stones are receptive to the sun's heat. The framers of this beautiful language may have been inspired by Allah in naming this month Ramadan. Otherwise, the relation between the heat and its properties is miraculously similar to that of Ramadan. While the heat represents the matter that helps shape, form, and mold virtually every matter - from metal and plastics, to plants and living cells - Ramadan undoubtedly helps a serious believer remold, reshape, reform, and renew his physical and spiritual disposition and behavior.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه بیستم شهریور 1386ساعت 9:26  توسط Mohammad Davari  | 

روش هاي بهره گيري از فيلم هاي آموزشي

باسمه تعالي

 

روش هاي بهره گيري از فيلم هاي آموزشي

 

كارشناسان تعليم و تربيت نمايش دادن فيلم را به تنهايي در كلاس كافي نمي دانند. آن ها معتقدند  كه  روش هاي استفاده از فيلم مهم تر از خود فيلم است.

امروزه نتايج تحقيقات آموزشي نشان مي دهد كه اگر فيلم متحرك بر اساس اهداف آموزشي از پيش تعيين شده تهيه شود، تجارب متنوع و گوناگوني از يادگيري را در اختيار دانش آموزان قرار مي دهد. اين را نبايد فراموش نمود كه  فيلمي خوب است كه بر اساس سن تحصيلي دانش آموزان و مفاهيم و هدف هاي آموزشي از قبل تعيين شده تهيه شود.

به طور كلي فيلم متحرك وسيله كمك آموزشي بي مانندي است، زيرا از سه اصل نمايش، يعني حركت، صدا و تصوير حقيقي يك جا برخوردار است.

از ميان انبوه مطالعاتي كه در باره ي كارايي و فوايد فيلم در آموزش به عمل آمده مي توان اين نتايج را به اختصار بيان كرد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه هفدهم مرداد 1386ساعت 8:31  توسط Mohammad Davari  | 

سایت های آموزش زبان انگلیسی

+ نوشته شده در  سه شنبه شانزدهم مرداد 1386ساعت 7:38  توسط Mohammad Davari  | 

آموزش زبان انگلیسی كودكان

آموزش زبان انگلیسی كودكان

آموزش زبان انگلیسی كودكان

آموزش زبان انگلیسی والت دیسنی برای كودكان 5 تا 7 ساله

 

یك مجموعه‌ی چهار كتابی از محصولات فرهنگی «والت دیسنی» كه مخصوص كودكان 5 تا 7 ساله تولید شده است. این مجموعه شامل 4 كتاب «خواندن برای فهمیدن»، «تلفظ حروف و كلمات»، «جمع و تفریق»، و «حروف الفبا»ست كه می‌توانند بستر لازم برای یادگیری زبان انگلیسی را در كودكان فراهم كرده و آن‌ها را با قهرمانان و شخصیت‌های محبوب كارتونی والت دیسنی به دنیای حروف و كلمات ساده‌ی انگلیسی برده و انگیزه‌ای قوی برای ادامه‌ی فراگیری این زبان را در آن‌ها ایجاد نماید.

این مجموعه به همراه فرهنگ تصویری آكسفورد در روی یك سی‌دی به شما این امكان را می‌دهد كه در تعطیلات تابستان، آموزش زبان انگلیسی را برای كودكان خود شروع كرده و مقدمات پیشرفت آنان را در یادگیری این زبان پی‌ریزی كنید.

براي سفارش خريد اينجا را كليك كنيد.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم خرداد 1386ساعت 7:3  توسط Mohammad Davari  | 

توصيه هاي غذايي براي شب امتحان

 
تحقيقات و مطالعات جديد حاكي از آنست كه چنانچه فردي با رژيم غذايي نامناسب و ناكافي تغذيه شود، تأثيرات سوئي بر قابليت يادگيري فرد و تمركز حواس و هوشياري وي برجا مي‌ماند. به خوبي روشن شده است كه سو تغذيه «پروتئين – انرژي» اختلالي است كه در اثر كمبود مواد مغذي گوناگون بوجود مي‌آيد و قادر به مخاطره انداختن سلامت مغزي و قدرت حافظه و يادگيري است. حتي كمبودهاي تغذيه‌اي كوتاه مدت نظير «حذف يك وعده غذايي» مثل صبحانه يا گرسنگي كوتاه مدت قادر به ايجاد افت تحصيلي است.
بنابراين صبح‌ها با بيدار شدن به موقع  فرصتي را فراهم آوريد تا صبحانه كاملي را ميل كنيد. متأسفانه صبحانه كه مهمترين وعده غذايي است در كشور ما بسيار سهل انگارانه ترك مي‌شود و آزمايش‌ها نشانگر آنست كه كودكاني كه قبل از مدرسه به صرف صبحانه مي‌پردازند، توان يادگيري و تمركز در آنها به شكل چشمگيري افرايش نشان مي‌دهد. از آنجايي كه راهكارهاي تغذيه‌اي به خوبي قادر به تأمين اين مواد مغذي است بر آن شديم تا علاوه بر ذكر مواد غذايي سرشار از ويتامين و مواد معدني كه قادر به ارتقا  قدرت حافظه، يادگيري و توان مغزي هستند، به مواردي كه سبب كاهش استرس و اضطراب دةً دانش‌آموزان و دانشجويان در زمان امتحان مي‌شود، بپردازيم. در زير به مواد غذايي مناسب براي دانش‌آموزان خصوصاً در زمان امتحان مي‌پردازيم.
* تن ماهي - ماهي قزل‌آلا :
دانشمندان دريافته‌اند كه كمبود شديد هگزانوئيك اسيد ( اسيد چرب موجود در ماهي ) موجب بروز اختلالاتي در رفتار  مي‌شود و در واقع نشانه‌هايي مانند عدم تمركز فكري در كلاس درس، بي‌قراري، و ناآرامي  حين درس يا در اثناي مطالعه يك صفحه از نوعي ناهنجاري به نام پر جنب و جوشي توأم با عدم تمركز فكري و بي‌حواسي حكايت دارند كه در نهايت مانع پيشرفت تحصيلي مي‌شوند. در اين افراد طي آزمايش‌هاي انجام شده مشخص شده كه ميزان اين اسيد چرب بسيار پائين بوده و تجويز آن موجب برطرف شدن اين اختلالات شده است، افزون بر اين موجب آرامش  در مواقع پر تنش ياد شده مي‌شود.  موارد اخير يعني انواع ماهي‌ها به خصوص تن، قزل‌آلا و ساردين با ارتقاي عملكرد مغزي، هوشياري و حافظه‌اي  به قوي كردن عضلات چشم  نيز مي‌پردازد. با توجه به استفاده طولاني مدت دانش‌آموزان از كامپيوتر و اينكه ساعات متمادي را در مقابل صفحه نمايش رايانه به بازيهاي كامپيوتري مي‌پردازند، اين امر اهميت مضاعف مي‌يابد. بنابراين استفاده از انواع ماهي‌ها به عنوان وعده اصلي يا ميان وعده تهيه شده از آنها بسيار سودمند است. ما تغذيه‌اي شامل ساندويج كوچكي از تن ماهي را ، بسيار توصيه مي‌كنيم.
* گوشت‌هاي قرمز - غذاهاي دريايي :
 
اكثر مردم غذاها را بدون توجه به ارزش تغذيه‌اي آنها مصرف مي‌كنند، بنابراين تأثير گوشت قرمز به عنوان يك منبع عالي آهن و روي بر رفتارهاي عصبي شايان ذكر است. طبق تحقيقي در ايالات متحده آمريكا توصيه شد كه با استفاده روزانه 2 تا 3 سروينگ (60 تا 90 گرم) چيزي حدود 2 تا 3 قوطي كبريت در هر روز از گروه گوشت‌ها (گوشت - مرغ - ماهي - حبوبات و ...) به خصوص گوشت قرمز بدون چربي اين نياز را برطرف كنيد. به خاطر آوردن و يادگيري دو عامل مؤثر بر ادراك و حافظه به  شمار مي‌آيند، بطور مسلم مواد مغذي جز  بهترين عامل‌ها در بروز توانايي‌هاي ژنتيكي افراد در رابطه با حافظه، يادگيري و استفاده از توان مغزي هستند. بنابراين اگر شما در خانواده‌اي زندگي مي‌كنيد كه نسل در نسل شاگرد اول بوده‌ايد و  قوانين ارثي و خانوادگي شما را مخدوش كرده و ناپلئوني قبول مي‌شود، بد نيست منابع حاوي آهن (گوشت، خرما، كشمش و ...) و روي      (غذاهاي دريايي، سبزي‌ها و ...) را امتحان كنيد، زيرا تحقيقي وجود دارد مبني بر اينكه 73 نفر بالغ با كمبود آهن متوسط، پس از مصرف 8 هفته‌اي مكمل فروسولفات (حاوي آهن) بهبود قدرت حافظه و بالا رفتن توانايي در يادگيري لغات را نشان داده‌اند.
 
* آجيل مغزدار - آناناس :
 
قبل از رواج پفك، چيپس و ساير تنقلات با ارزش غذايي پائين و مواد مضر گوناگون بيشتر تنقلات را آجيل و مغزهاي گياهي تشكيل مي‌داد. از اين رو سلامتي به شكل چشمگيري در بين كودكان و جوانان وجود داشت. اين مواد مغذي (بادام، نخودچي و كشمش، فندق، گردو و ...) سرشار از منيزيوم بوده و كمبود آن به عنوان يكي از علل ناتواني يادگيري محسوب مي‌شود
علاوه بر مواد ياد شده منيزيوم در سبزي‌هاي پربرگ و سبزرنگ، لوبيا، نخود، آجيل مغزدار، برنج قهوه‌اي، نان گندم سبوس‌دار، دانه‌هاي روغني و برخي ميوه‌ها يافت مي‌شود كه از بهترين و مهمترين اين ميوه‌ها مي‌توان به آناناس، سيب (بخصوص اگر با پوست ميل شود) و خرما اشاره كرد. بنابراين گردو، بادام و پسته در حد معقول فراموش نشود(مصرف بيش از حد و افراطي در هر چيزي نه تنها سودي ندارد بلكه ضررهاي بيشماري نيز به همراه خواهد داشت).
* عسل :
عسل از دسته مواد غذايي است كه به عنوان معجزه در اختيار بشر قرار گرفته است زيرا حاوي مواد مغذي بيشماري بوده و فوايد آن در همه جا كارآمد است. تحقيقات حاكي از آنست كه گلوكز و مواد قندي موجود در عسل باعث ايجاد موفقيت در انجام تست‌هاي حافظه به خصوص در زمينه به خاطر سپردن لغات شده است. از طرفي ويتامين D موجود در عسل اعمال بين كلسيم و فسفر را تنظيم مي‌كند و در نتيجه اعصاب كار خود را به خوبي انجام مي‌دهند. مشخص شده است كه نوشيدني‌هاي حاوي عسل در كاهش استرس و اضطراب پيش از امتحان نيز بسيار كارآمد است، از اينجا مي‌توان به حكمت آب ميوه‌هاي كنكور پي برد!!
* آبنبات‌ها و آدامس‌هاي حاوي نعناع بدون قند :
نعناع از ديرباز به عنوان ماده هوشيار كننده مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراين اگر شما دانش‌آموزاني داريد كه در شيفت بعد از ظهر به مدرسه مي‌روند يا مجبور هستيد که بعد از ظهر به دانشگاه برويد و بعد از صرف ناهار و درست در زماني كه خواب به طرز وحشتناكي تمركز را ضايع مي‌كند، مجبور به توجه به دقت در فراگيري دروس هستند، توصيه مي‌شود استفاده از برگ‌هاي نعناع، آب نبات‌ها و آدامس‌هاي حاوي نعناع بعد از صرف ناهار را امتحان كنيد.
در باره ماست:
ماست داراي مواد مغذي و چربي بوده كه بسته به نوع شير مصرفي ميزان آن متفاوت است .
ماست منبع خوبي براي كلسيم و پروتئين است – يك ليوان ماست كمتر از 80% نياز روزانه بزرگ سالان به كلسيم را فراهم مي كند ، ماست مي تواند در بين وعده هاي غذايي روزانه و يا همراه غذا ها به جاي چاشني استفاده شود . مثلا به جاي كره در سيب زميني و به جاي سس در سالاد از مخلوط ماست و آبليمو و روغن زيتون  استفاده شود . مصرف ماست كم چربي سبب كاهش كلسترول و پيشگيري از بيماري قلبي عروقي مي گردد . بهتر است ماست بيش از دو هفته در يخچال نگه داري نشود.
 
نويسنده: خانم هستي احمدي
+ نوشته شده در  یکشنبه ششم خرداد 1386ساعت 13:32  توسط Mohammad Davari  | 

مطالب قدیمی‌تر